İETT

İstanbul`da ulaşım devrimi!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, ulaşımda devrim niteliğinde bir adım atarak İstanbullulara daha hızlı ve ucuz seyahat imkanı sağlayacak "Tek Bilet" uygulaması için düğmeye bastı. 1 Temmuz’da başlayacak uygulamayla İETT, Şehir Hatları Vapurları, Metro, Özel Halk Otobüsleri, Deniz Motorları ve Banliyö Trenlerine tek biletle binilecek ve bu sistemlerde Mavi Akbil geçerli olacak.

Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbullulara daha hızlı ve ucuz seyahat etme imkânı sağlayacak “Tek Bilet” uygulamasını bugün düzenlediği bir basın toplantısıyla kamuoyuna açıkladı.

Saraçhane’de bulunan Belediye Sarayı’nda yapılan toplantıya İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, Ulaşım AŞ Genel Müdürü Süleyman Pektaş ve İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy’un yanı sıra  İstanbul Özel Halk Otobüsleri Esnaf Odası Başkanı İsmail Yüksel, TURYOL Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Can, Avrasya-DENTUR Yönetim Kurulu Başkanı Recep Ali Kaymaz, TCDD1. Bölge Müdürü Üzeyir Ülker ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Mesut Pektaş, Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Rafet Bozdoğan, Teknik İşlerden Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Mevlüt Vural ve Belbim Genel Müdürü Adnan Şahin katıldı.

“Her Yere, Her Araca “Tek Bilet Akbil…”

Vatandaşların İstanbul sınırları içinde daha hızlı ve daha ucuz seyahat edebilmelerini sağlayacak “Tek Bilet” uygulamasıyla, ulaşım yüzde 35 ile 60 oranında ucuzladı. “Her Yere, Her Araca “Tek Bilet Akbil” sloganıyla başlatılan uygulamayla bilet, zaman ve ulaşım entegrasyonu sağlamış oluyor. 1 Temmuz’dan itibaren  İETT, İDO (Şehir Hatları Vapurları), Metro,  Özel Halk Otobüsleri,  Deniz Motorları ve  Banliyö trenlerine tek biletle binilebilecek. Deniz Otobüsleri, E-Otobüsler ve çift katlı otobüsler sistemin dışında tutuldu.

İstanbulluların özel araçları yerine toplu taşıma araçlarını tercih etmesinin hedeflendiği sistemle, Akbil ile yapılacak yolculuklarda her kontörlü geçişten sonra 90 dakika içinde binilen 2. toplu taşıma aracı ücretsiz olacak. İstanbullular Mavi Akbil alarak aylık, haftalık, günlük ulaşım ihtiyaçlarını tüm toplu taşıma araçlarını kullanarak karşılayabilecek. Sisteme Akbil’ini 1 Temmuz’da dolduran vatandaşlar dahil olabilecek ve doldurulan Akbil o ay içersinde geçerli olacak. Öte yandan, bütün toplu taşıma araçlarında bilet fiyatı 1.3 YTL olacak.

Akbil ile büyük oranda tasarruf sağlanacak…

Toplu taşımada devrim niteliği taşıyan tam entegrasyonla mevcut hatlar kısaltılacak, aynı istikamete daha az araç tahsis edilerek İstanbul’un yoğun trafiği hafifletilecek. Kısalan hatlarla birlikte sefer sayısı artacak, vatandaş daha az  toplu taşıma aracı bekleyecek. Vatandaşlar istedikleri toplu taşıma araçlarını tercih edebilecekler. Aylık Akbil kullanan vatandaşlar yolculuklarında ortalama 150 YTL, 15 günlük Akbil’ de ortalama 65 YTL, haftalık Akbil’ de 22.5 YTL, günlük Akbil’ de ise 3.75 YTL tasarruf edecek.

Başkan Topbaş; “Vatandaşlarımıza daha hızlı ve ucuz ulaşım imkanı sağlamayı amaçladık”

Basın toplantısında konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, “Tek Bilet” sisteminin ulaşım adına yeni ve devrim niteliğinde bir adım olduğunu belirterek, “İstanbul’un en büyük sorunu ulaşım dedik ve vatandaşlarımızın tek biletle özel işletmeler dahil bütün ulaşım araçlarına binebilsin istedik. Başlattığımız sistemle İstanbullular gidecekleri yere daha hızlı, daha ucuz ve daha konforlu ulaşacak. Bu ulaşımda tam bilet entegrasyonu anlamına geliyor” dedi.

Hedef, gelişmiş ülkelerdeki “Şehir Kartı” uygulaması…

“Tek Bilet ” uygulamasının Büyükşehir Belediyesi’ne getirdiği ek faturalara ‘daha hızlı ve daha ucuz ulaşım’ adına katlandıklarını ifade eden Başkan Kadir Topbaş, “Attığımız adım çok kolay bir adım değil. Büyük çalışmalar ve değerlendirmeler sonucunda bu noktaya geldik. Daha önce kısmen başlayan ulaşım entegrasyonuna Mavi Akbil’i dahil edelim istedik. Bunun için birimlerimiz çok detaylı ve karmaşık bir program hazırladı. Daha sonraki aşamada, yurt dışında gördüğünüz gibi biletler akıllı olacak. Bu daha ileriki sistemde şehir kartları olacak. Belbim şirketimiz bunun çalışmalarını yapıyor” diye konuştu.

İstanbul’da ulaşımda yeni ve güzel bir dönemin başladığını vurgulayan Başkan Topbaş, Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım yatırımları hakkında da şu bilgileri verdi; “Göreve geldiğimiz güden bugüne kadar tüm ağırlığımızı ulaşıma verdik. Yatırım bütçemizin yüzde 60’ını ulaşıma ayırdık. Karayolu ulaşımında bu yıl sonuna kadar toplam 100 kavşak, alt geçit ve yeni yol düzenlemesi yapmış olacağız. Raylı sistemde 47 kilometrelik mevcut sisteme ilave olarak 72 kilometre raylı sistem ve metro yapımı çalışmalarımız hızla sürüyor. Olimpiyat Stadı ve İkitelli’ye metro kazı çalışmalarını başlattık. İstanbul için gerekli olan 500 kilometrelik raylı sistemin projelendirmesini yaptık. 80 kilometrelik bölümü de ihale aşamasına geldi. Deniz ulaşımında da şehir Hatları’nın Büyükşehir’e geçmesinden sonra yaptığımız hamleyle birlikte yüzde 35 – 40 nispetinde yolcu kapasitesini artış sağlandı. İskele ve sefer sayısını artırdık, iskelelerimizi yeniledik, vapurlarımızı onardık. Yeni vapurlarımızı da seçtik. 20 adet yeni vapur periyodlar halinde İstanbul’a kazandırılacak. Öte yandan, yeni aldığımız 500 klimalı otobüs hizmete girdi. Bundan sonra yeni otobüslerin özelleştirme şeklinde devam etmesini istiyoruz. Bundan dolayı İETT kanununda değişikliği yaptırarak özelleştirme kapısını açtık. E-5’in Avrupa yakasında yolların genişletilerek 12 şerite çıkartılması çalışması sürüyor. Burada, metrobus dediğimiz toplu taşıma sistemini getirecek çalışmanın adımı atılmış oldu. Daha fazla yolcu alabilen metrobus denilen otobüslerimiz E-5’in ortasında hizmet vermeye başlayacak. Bu hatta çok büyük yoğunluk var, halkımız metrobus ile çok daha rahat edecek. “7 Tepeye 7 Tünel” projemiz de İstanbul’un trafik sorununun çözümü için vazgeçilmez bir adımdı. Tünel ve yol çalışmaları hızla devam ediyor. Dünya bunu keşfetmiş, çünkü günümüz teknolojisi buna uygun. Hiçbir şekilde bundan vazgeçmemiz mümkün değil. İstanbul’un topoğrafyası bunu gerektiriyor. Bu adımı atmak durumundaydık ve attık. Çünkü yol yapmak çok zor. Büyük maliyetler ve istimlakler gerektiriyor. Bunları yapamıyorsanız, tepelerden yolları aşıramıyorsanız, o zaman tepenin altından o yolu geçireceksiniz. Başka çaresiniz yok. Dünyanın her tarafında bunların örnekleri var. Tünel yol çalışmalarının İstanbul için çok önemli bir adım olduğuna inanıyoruz.”

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, konuşmasının ardından toplantıya katılan özel ulaşım sistemlerinin yöneticileri ve Büyükşehir Belediyesi’nin bürokratları ile “Tek Bilet” sitemini tanıtan afişin önünde basın mensuplarına poz verdi. Daha sonra gazetecilerin konuyla ilgili sorularını cevaplandıran Başkan Kadir Topbaş, “Tek Bilet” sisteminin ulaşımda devrim anlamına geldiğini söyledi. Sistemin Büyükşehir`e yılda 60 milyon YTL ek yük getirdiğine dikkat çeken Başkan Topbaş, İstanbulluların daha hızlı ve ucuz ulaşım imkanına kavuşması için bu yükü üstlendiklerini kaydetti. Topbaş, Akbil gişelerinde yaşanacak yoğunluk nedeniyle gişe sayısını arttıracaklarını da sözlerine ekledi.

İstanbul’da yeni yolcu taşıma ücretleri de şöyle düzenlendi;

Her toplu taşıma ulaşım aracının kurumsal bilet uygulaması devam edecek. (Bilet, Jeton, vs.) İETT, ÖHO, Metro-Hafif Metro, TCDD, İDO-Şehir Hatları, Deniz Motorları’nda  (Turyol, Dentur, Avrasya)  Akbil-Tam Akbil-İndirimli Akbil kullanılabilecek. Bütün toplu taşıma araçlarında kurum biletleri 1.3 YTL.

AKBİL
Tam Akbil                 1.25 YTL 
Öğrenci Akbil             0.80 YTL

SÜREKLİ AKBİL
Tam Akbil  (YTL)     Öğrenci Akbil  (YTL)
1 Günlük    7.5               4
7 Günlük     40             20
15 Günlük    60            30
31  Günlük  100           50

 

Tam Mavi Akbil kullanacak yolcunun avantajı:

Abonman Türü

Toplam Geçiş Limiti

Abonman Tutarı

Kontürlü Geçiş Tutarı

Yolcu Kazancı

1 Aylık

200

100 YTL

250 YTL

150 YTL

15 Günlük

100

60 YTL

125 YTL

65 YTL

Haftalık

50

40 YTL

62,5 YTL

22,5 YTL

Günlük

9

7,5 YTL

11,5 YTL

3,75 YTL

 

* 1 Temmuz 2006’dan önce yüklenmiş Mavi Akbil`ler yeni uygulamadan faydalanamayacak.

* 1 Temmuz 2006 itibarıyle kontür dolumu yapan Akbil`ler yeni aktarma   haklarından faydalanabilirler.

 

 

Tarih : 28 Haziran 2006
Bu haber 54786 kez okundu
İETT